Unilever – 30 jan 2017

De Food&Beverages sector staat in bredere zin al enige tijd onder druk. In iets mindere mate geldt dit ook voor de Consumer Staples zoals Henkel, L’Oreal en Beiersdorff. Zoals ook Danone en Nestle laat Unilever de vorming van een nieuwe lagere top zien op weekbasis. Naar alle waarschijnlijk is dit de eerste A-Wave van een grotere en vrij diepe correctie voor de komende 6-9 maanden. Hierbij is ruimte richting circa 31.70<>31.40. Wellicht ontpopt deze complexe correctie zich in een totale downtrend, maar dat is eigenlijk irrelevant voor de te volgen strategie: exit-long en mijden (van de gehele sector).

Actieve short-entries zijn een mogelijkheid, maar gezien de complexiteit van ABC-correcties en de relatieve lange tijdsduur geeft dit handelstechnisch nogal wat problemen en relatief hoge risico’s.

  • Primaire trend: negatief (vroege fase)
  • Vooruitzichten: diepe correctie, mogelijke downtrend
  • Strategie: exit-long en mijden
  • Steun: 36.40 / 37.30* / 31.40*
  • Weerstand: 39.50 / 43+

Daggrafiek Unilever (Euronext Amsterdam)

 

SHARE
Previous articleING – 19 jan 2017
Next articleNewmont Mining (USA) – 1 feb 2017
De artikelen op Buyem.nl zijn voornamelijk geschreven door A.J. Wessels Boer, CMT in Nederland en zijn bedoeld als informatie in algemene zin en zijn niet toegespitst op uw persoonlijke (financiële) situatie. Onze publicaties mogen derhalve niet beschouwd worden als een voorstel of aanbod tot 1) het aankopen of verhandelen van financiële instrumenten en/of 2) het afnemen een beleggingsadvies. De technische analyses van Buyem.nl zijn niet bedoeld als individueel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. Iedere (potentiële) investering dienen beleggers te toetsen aan hun persoonlijke beleggersprofiel en te bespreken met hun adviseur. Buyem.nl ontvangt geen vergoeding van derden c.q. belanghebbende partijen voor welke analyse of Trade Tip dan ook.